Recorda que abans de venir a l'Antic Teatre i sempre en cas que prevegis la tornada al teu domicili habitual entre les 22h i les 23h, has de tenir a punt el teu certificat d'autoresponsabilitat.Pots tramitar-lo al següent enllaç:https://certificatdes.confinapp.cat/#/
Direcció i coreografia: Juan Carlos Lérida
Idea original i intèrpret: Pol Jiménez
Collage musical: Jaume Clotet
Vestuari: Gina Berenguer
Disseny i tècnic de llums: Lucas Tornero
Fotografia: Tomàs Moya
Escenografia: Amaia Lizarza, Juan Roldán i Mariona Sánchez
Producció: Pol Jiménez
Agraïments: Alicia Gallego, Amaia Lizarza i Begonya Sánchez
Residència: La Caldera - Centre de creació i Estruch- Fàbrica de creació
Amb el suport de: el projecte d’investigació de Flamenc IT
La Oscilante ens parla de l’alteritat, de moure’ns a l’uníson per sinuositats i verticals, irregulars o ben traçades, desvetllant així la vibració constant del binari.
Pol Jiménez en el ball i Juan Carlos Lérida en la direcció i coreografia, investiguen sobre el binari de la dansa espanyola per desentranyar les possibilitats d’una dansa agènere. En l’oscil·lació entre el masculí i el femení i en les alquímies de passos i positures apareixen noves perspectives del propi gènere. Han seleccionat aquelles que transformen els cossos, i la lectura i comprensió dels seus moviments.
Pol Jiménez, artista emergent format en dansa espanyola i flamenc, sempre a la recerca de nous codis i interrogants de l’escena i el pensament contemporani. Format en dansa espanyola per el Conservatori Professional de Dansa de Barcelona, a qui va representar com a coreògraf a l’Assamblée Interntacional 2013 a Toronto organitzada per l’Escola Nacional de Ballet de Canadà, i al Centro Andaluz de Danza de Sevilla. Tot i la seva joventut, compta amb una trajectòria intensa com a ballarí i coreògraf, havent treballat amb companyies o coreògrafs com La Fura dels Baus, Cesc Gelabert, Ángel Rojas, Juan Carlos Lérida o Los Aurora. Estrenan les seves produccions al Mercat de les Flors i a la Sala Hiroshima de Barcelona, aconsegueix guardons com «Millor ballarí» per els Premis de la Crítica de les Arts Escèniques 2018 i per els XXV Premis Butaca.